Dobrý deň,
dovoľujem si Vás informovať, že Európska agentúra pre bezpečnosť letectva (EASA) vydala bezpečnostné nariadenie o letovej spôsobilosti (AD). Predmetom informácie sú záchranné padáky ATL-88/90-1B (komerčne známe ako ATL-15 SL), všetky sériové čísla (s/n) vyrobené v rokoch 2016 až 2020 vrátane, a tie, ktoré majú identifikačné číslo 2145001 až 2145005 vrátane a s/n 2145023 až 2145034 vrátane.
Je možné, že tento typ padáku niekto používa napríklad na motorovom rogale.
EASA_AD_2022_0018_EPre tých, ktorí nevedia anglicky a chcú si prezrieť celý dokument, môžete použiť google prekladač, do ktorého nakopírujú text na preloženie.
V skratke sa hovorí o nasledujúcom:
Pri každoročnej kontrole jedného z dotknutých núdzových padákov sa
zistilo, že dĺžka uvoľňovacej šnúry k pinom bola príliš veľká a v
určitom prípade mohlo dôjsť pri ručnom otvorení k vytiahnutiu pinu
len z jedného oka čo by spôsobilo neotvorenie padáku. Následne
inšpekcia zistila, že statického predĺženie uvoľňovacieho lanka je
mimo výrobnej tolerancie. Očakáva sa, že výrobca navrhne spôsob
opravy pre obnovenie letovej spôsobilosti dotknutých núdzových padákov.
Na vyriešenie tohto nebezpečného stavu vydala agentúra EASA nariadenie
AD 2022-0018-E. To nariaďuje vyradenie z používania dotknutých
núdzových padákov, až do vyriešenia situácie výrobcom.