Test AERODYNAMIKA


Aerodynamika – všetky otázky

Otázky z aerodynamiky.

1 / 31

Kategória: Aerodynamika

1. Vztlak na krídle vzniká v dôsledku

2 / 31

Kategória: Aerodynamika

2. Aká je hustota suchého vzduchu (medzinárodná štandardná atmosféra, pri hladine mora a 15 °C) ?

3 / 31

Kategória: Aerodynamika

3. Vplyvom veľkej nadmorskej výšky bude dopredná rýchlosť LŠZ

4 / 31

Kategória: Aerodynamika

4. Pri lete nízko nad zemou (vo výške menšej ako polovica rozpätia) vzniká tzv. prízemný efekt, ktorý spôsobí, že sa

5 / 31

Kategória: Aerodynamika

Štíhlosť krídla 5. λ, ktorá je u obdĺžnikového krídla definovaná ako pomer rozpätia L k hĺbke krídla b, sa dá pre ľubovoľný tvar vyjadriť vzťahom:
( S – plocha krídla )

6 / 31

Kategória: Aerodynamika

6. Odpor, ktorý vzniká na krídle vyrovnávaním rozdielu statických tlakov na vrchnej a spodnej starne sa nazýva

7 / 31

Kategória: Aerodynamika

7. Čím je väčšia štíhlosť krídla λ, tým je

8 / 31

Kategória: Aerodynamika

8. Pri akej situácii dôjde k odtrhnutiu prúdenia od povrchu krídla ?

9 / 31

Kategória: Aerodynamika

9. Tetiva profilu je spojnica

10 / 31

Kategória: Aerodynamika

10. Ako sa zvýši odpor pri zdvojnásobení rýchlosti obtekania?

11 / 31

Kategória: Aerodynamika

11. Čo je znázornené na obrázku pod číslom 4 (červená farba) ?

12 / 31

Kategória: Aerodynamika

12. Aké je približné tiažové zrýchlenie v našich zemepisných šírkach? (m/s²)

13 / 31

Kategória: Aerodynamika

13. Priraďte k bodom 14 na rýchlostnej poláre klzáka významy v poradí (napr. abcd – bez medzier):

( a. maximálna rýchlosť, b. minimálna rýchlosť, c. maximálna kĺzavosť, d. minimálne opadanie )

14 / 31

Kategória: Aerodynamika

14. Ktoré z týchto tvrdení pravdivé?

15 / 31

Kategória: Aerodynamika

15. Ktorý z týchto profilov môžeme nazvať autostabilný profil, vhodný pre samokrídla, paraglidingové krídla, rogalá, atď. ?

16 / 31

Kategória: Aerodynamika

16. Čo rozumieš pod pojmom uhol nábehu ?

17 / 31

Kategória: Aerodynamika

17. Uhol nábehu α je uhol medzi vektorom nabiehajúceho nerozrušeného prúdu vzduchu a

18 / 31

Kategória: Aerodynamika

18.

Čo sa dá očakávať pri pristávaní v závetrí nejakej prekážky ?

19 / 31

Kategória: Aerodynamika

19. Aké je rozloženie tlakov pri obtekaní nesymetrického profilu?

20 / 31

Kategória: Aerodynamika

20. Na zabezpečenie vzniku vztlaku je potrebné aby bol statický tlak vzduchu na vrchnej strane krídla

21 / 31

Kategória: Aerodynamika

21. Čo je znázornené na obrázku pod číslom 3 (zelená farba) ?

22 / 31

Kategória: Aerodynamika

22. Čo je znázornené na obrázku pod číslom 2 ?

23 / 31

Kategória: Aerodynamika

23. Aerodynamický odpor je

24 / 31

Kategória: Aerodynamika

24. Zásadný vplyv na veľkosť vztlakovej sily má

25 / 31

Kategória: Aerodynamika

25. Zoraď tvary podľa najmenšieho súčiniteľa odporu (napr. abcde – bez medzier)

26 / 31

Kategória: Aerodynamika

26. Pokiaľ chceme zachovať vztlak krídla pre rôzne rýchlosti letu, musíme meniť súčiniteľ vztlaku pomocou uhlu nábehu α (alfa).

Ktoré z tvrdení nie sú správne ?

27 / 31

Kategória: Aerodynamika

27. Ktoré veličiny majú zásadný vplyv na veľkosť vztlakovej sily ?

28 / 31

Kategória: Aerodynamika

28. Vztlak, tiaž a odpor sú najdôležitejšie sily pôsobiace na každé aerodynamické lietadlo.

Ktoré z tvrdení nie je správne ?

29 / 31

Kategória: Aerodynamika

29. Čo je znázornené na obrázku pod číslom 1 ?

30 / 31

Kategória: Aerodynamika

30. Ako nazývame vrstvu v ktorej sa častice vzduchu vzhľadom na viskozitu pohybujú pomalšie ako v nerušenom prúde vzduchu okolo telesa (profilu) ?

31 / 31

Kategória: Aerodynamika

31. Pri vzniku vztlaku na krídle vznikajú okrajové víry, vzduch na koncoch krídla preteká z oblasti pretlaku do oblasti podtlaku.

Ktoré z tvrdení pravdivé ?

Tvoje hodnotenie je

Priemerné hodnotenie je 61%

0%

Ukončiť testovanie

Zdal sa Vám test vhodný? Ohodnoťte ho.