Test PREDPISY Predpisy – všetky otázky Test z leteckých predpisov 1 / 49 Kategória: Predpisy 1. V bode križovania [bod 3] pri svahovom lietaní sa križujúci piloti: vyhýbajú vpravo vyhýbajú vľavo otáčajú v smere od svahu 2 / 49 Kategória: Predpisy 2. Smer krúženia v termike sa volí: ľubovoľne, ak je už točiaci pilot dosť vysoko nado mnou podľa prvého pilota krúžiaceho v stúpavom prúde podľa najvyššie točiaceho pilota (ak ich je viac v stúpaní) 3 / 49 Kategória: Predpisy 3. Pilot je povinný mať pri sebe základné dokumenty potrebné k lietaniu: len pri prelietavaní štátnych hraníc pri každom lete len pri preletoch s miestom pristátia viac ako 10 km od miesta štartu 4 / 49 Kategória: Predpisy 4. Prednosť lietadla v stave núdze: v stave núdze má motorové lietadlo prednosť pred klzákom prednosť má nižšie letiace lietadlo lietadlo letiace v stave núdze má prednosť pred ostatnou prevádzkou 5 / 49 Kategória: Predpisy 5. Prednosť balónov počas letu: za letu VFR majú všetky lietadlá rovnakú prednosť vetrone majú prednosť pred balónmi motorové lietadlá a vetrone (klzáky) sa musia vyhnúť balónom 6 / 49 Kategória: Predpisy 6. Skratka CTR znamená: letové povolenie riadenie letiska riadený okrsok letiska 7 / 49 Kategória: Predpisy 7. Podmienky pre vykonanie letu VFR v priestore triedy G sú: letová dohľadnosť min. 5 km, mimo oblakov za viditeľnosti zeme alebo v mraku letová dohľadnosť min. 5 km, mimo oblakov a za viditeľnosti zeme dohľadnosť 3 km 8 / 49 Kategória: Predpisy 8. Pilot LŠZ je povinný najmä zhodnotiť a vziať na palubu iba posádku ktorá vie zhodnotiť poveternostnú situáciu pred letom a počas letu, včas zisťovať nebezpečné poveternostné podmienky, pri vzniknutej zložitej pilotáži sa za letu správne rozhodnúť bezpečne pristáť zhodnotiť a vziať do úvahy poveternostnú situáciu pred letom a počas letu, včas zisťovať nebezpečné poveternostné javy, pri vzniknutej zložitej situácii za letu sa správne a včas rozhodovať zhodnotiť a vziať do úvahy poveternostnú situáciu pred letom a včas zisťovať bezpečné poveternostné podmienky, pri vzniknutej zložitej situácii za letu bezodkladne pristáť 9 / 49 Kategória: Predpisy 9. Minimálna dohľadnosť je 3 km ak sa viem počas letu orientovať VFR let sa môže vykonávať pri minimálnej dohľadnosti 5 km VFR let sa môže vykonávať pri minimálnej dohľadnosti 15 km 10 / 49 Kategória: Predpisy 10. Lietať na LŠZ nad územím Slovenskej republiky je povolené pri letoch vo výškach väčších ako 150 m nad zemou len s použitím leteckej rádiostanice pri letoch vo výškach väčších ako 150 m nad zemou len s použitím výškomeru pri letoch vo výškach väčších ako 150 m nad zemou len s použitím záložného padáku 11 / 49 Kategória: Predpisy 11. Prednosť lietadiel počas vlečenia: za letu VFR majú všetky lietadlá rovnakú prednosť lietadlá vlečúce klzáky alebo transparenty nemajú prednosť, ak letia v malej výške motorové lietadlá sa musia vyhnúť lietadlám, ktoré majú vo vleku vetroň, transparent alebo niečo iné 12 / 49 Kategória: Predpisy 12. Ak letia dvaja piloti pozdĺž svahu oproti sebe, musí uhnúť ten pilot, ktorý má : väčšiu rýchlosť svah vľavo svah vpravo 13 / 49 Kategória: Predpisy 13. Pilot LŠZ je povinný: mať u seba platný preukaz letovej spôsobilosti LŠZ, platný preukaz pilota na zodpovedajúci druh LŠZ a doklad o uzatvorenom poistenia na škody spôsobené tretej osobe mať u seba platnú identifikačnú kartu občana a platný preukaz pilota na zodpovedajúci druh LŠZ mať u seba platný preukaz LŠZ a platný preukaz pilota, zdravotné osvedčenie II triedy. Tieto doklady je povinný na vyžiadanie predložiť kontrolnému orgánu LAA SR, LÚ SR a orgánu polície 14 / 49 Kategória: Predpisy 14. Je možné podletieť priestor TMA ? nie, TMA začína od zeme áno, s povolením riadiaceho na veži áno 15 / 49 Kategória: Predpisy 15. Aký priestor označuje skratka LZR ? nebezpečný vzdušný priestor zakázaný vzdušný priestor obmedzený vzdušný priestor 16 / 49 Kategória: Predpisy 16. Prednosť lietadiel za letu: za letu VFR majú všetky lietadlá rovnakú prednosť motorové lietadlá sa musia vyhnúť vetroňom ( klzákom), vzducholodiam, balónom klzáky sa vyhnú motorovým lietadlám, vzducholodiam a balónom 17 / 49 Kategória: Predpisy 17. Skratka TMA znamená: označenie konca vzletovej a pristávacej dráhy koncová riadená oblasť letiska koncová riadená oblasť priestoru triedy G 18 / 49 Kategória: Predpisy 18. Aký priestor označuje skratka TRA ? zakázaný vzdušný priestor prechodne vyčlenený vzdušný priestor prechodne rezervovaný vzdušný priestor 19 / 49 Kategória: Predpisy 19. Aký priestor označuje skratka RMZ ? okrsok letiska zóna s povinným rádiovým vybavením nebezpečný vzdušný priestor 20 / 49 Kategória: Predpisy 20. Kde je možné štartovať s LŠZ? kdekoľvek, ak sme ochotní zaplatiť vzniknuté škody na letiskách, schválených plochách a miestach prevádzky len na plochách, ktorých veľkosť to umožňuje a so súhlasom majiteľa pozemku 21 / 49 Kategória: Predpisy 21. Aký priestor označuje skratka FIR ? horný vzdušný priestor letová informačná oblasť dolný vzdušný priestor 22 / 49 Kategória: Predpisy 22. LŠZ pri pristávaní má prednosť pred ostatnými činnosťami v tej dobe na zemi ak sa približujú dve, alebo viacej LŠZ k jednej pristávacej ploche, aby na nej pristáli, musí pilot rýchlejšie letiaceho LŠZ dať prednosť LŠZ letiacemu pomalšie ak sa približujú dve, alebo viacej LŠZ k jednej pristávacej ploche, aby na nej pristáli, musí pilot pomalšieho letiaceho LŠZ dať prednosť LŠZ letiacemu rýchlejšie ak sa približujú dve, alebo viacej LŠZ k jednej pristávacej ploche, aby na nej pristáli, musí pilot vyššie letiaceho LŠZ dať prednosť LŠZ letiacemu nižšie 23 / 49 Kategória: Predpisy 23. Ako sa vyhýba LŠZ s inou prevádzkou letiacou oproti ? ak lietadlá letia proti sebe, navzájom sa vyhýbajú zmenou kurzu doprava rýchlejší dáva prednosť a vyhne sa doprava musím dať prednosť, padák/rogalo je obratnejšie 24 / 49 Kategória: Predpisy 24. Pravidlá pre let za podmienok IFR sú: pravidlá letu pre let podľa prístrojov pravidlá letu pre let podľa informácií pravidlá letu pre let podľa rádiomajákov 25 / 49 Kategória: Predpisy 25. Predletová prehliadka sa robí: raz ročne, vykonáva ju technik LŠZ pred každým štartom raz za mesiac 26 / 49 Kategória: Predpisy 26. Pri krížení dráhy dvoch klzákov má prednosť: pilot letiaci zľava pilot pomalšieho klzáku pilot letiaci sprava 27 / 49 Kategória: Predpisy 27. Prelety LŠZ môžu byť vykonávané len: za podmienok stanovených všeobecnými prepismi o riadení a využívaní vzdušného priestoru SR za podmienok VFR v čase od východu do západu slnka za podmienok stanovených všeobecnými prepismi o riadení a využívaní letového priestoru SR za podmienok IFR za podmienok stanovených všeobecnými prepismi o preletoch a iba za podmienok VFR 28 / 49 Kategória: Predpisy 28. Prípustná vzdialenosť klzáku od svahu pri svahovaní je: stanovená podľa strmosti svahu 30 m 50 m 29 / 49 Kategória: Predpisy 29. Spôsobilosť LŠZ k letu vyhodnocuje počas predletovej prípravy: technik príslušného druhu LŠZ pilot inštruktor ak je na vzletovej ploche 30 / 49 Kategória: Predpisy 30. Poriadok prevádzkovej plochy je: dokument, ktorý stanovuje základné vybavenie prevádzkovej plochy pre LŠZ a pravidlá pre prevádzku dokument, ktorý oprávňuje na základné využívanie prevádzkovej plochy pre LŠZ a ich vybavenie prístrojmi pre riadenie letovej prevádzky dokument, ktorý stanovuje základné charakteristické údaje prevádzkovej plochy, jej vybavenie a pravidlá pre prevádzku 31 / 49 Kategória: Predpisy 31. Ak v stúpavom prúde nižšie letiace LŠZ stúpa rýchlejšie ako LŠZ letiace nad ním: nižšie letiace LŠZ musí zväčšiť polomer krúženia aby sa vyhol priblíženiu obe LŠZ musia opustiť stúpavý prúd vyššie letiace LŠZ uvoľní priestor nižšie letiacemu, rýchlejšie stúpajúcemu LŠZ 32 / 49 Kategória: Predpisy 32. Aký priestor označuje skratka TSA ? prechodne vyčlenený vzdušný priestor zakázaný vzdušný priestor nebezpečný vzdušný priestor 33 / 49 Kategória: Predpisy 33. Vzdušný priestor triedy G je výškovo obmedzený: od zeme do 1000 ft AGL od zeme do 8000 ft AMSL, cez víkendy a sviatky do 10000 ft AMSL od zeme do 8000 ft AMSL, v horizontálnych hraniciach TMA 4 Poprad 10000ft AMSL 34 / 49 Kategória: Predpisy 34. Povinná výbava na preletoch je: výškomer, kompas, mapa v mierke 1:100 000 až 1:500 000, alebo GPS záložný padák, rádiostanica alebo telefón záložný padák, rádiostanica, odpovedač s vysielaním polohy a výšky LŠZ 35 / 49 Kategória: Predpisy 35. Pred vykonaním zatáčky je potrebné: skontrolovať priestor, do ktorého sa chystám zatočiť pritiahnuť riadiacu hrazdu / riadičku skontrolovať predovšetkým terén pod sebou 36 / 49 Kategória: Predpisy 36. Prednosť pri pristátí: motorové lietadlo má prednosť pred klzákom pri pristávaní má prednosť lietadlo približujúce sa v menšej výške, resp. v pokročilejšej fáze priblíženia prednosť má vyššie letiace lietadlo 37 / 49 Kategória: Predpisy 37. Aký priestor označuje skratka ATZ ? okrsok letiska zakázaný vzdušný priestor obmedzený vzdušný priestor 38 / 49 Kategória: Predpisy 38. Aký priestor označuje skratka LZD ? nebezpečný vzdušný priestor zakázaný vzdušný priestor obmedzený vzdušný priestor 39 / 49 Kategória: Predpisy 39. Aký priestor označuje skratka LZP ? obmedzený vzdušný priestor nebezpečný vzdušný priestor zakázaný vzdušný priestor 40 / 49 Kategória: Predpisy 40. Prednosť pri pristátí: pri pristávaní má vetroň (klzák) vždy prednosť pred motorovým lietadlom nižšie letiace lietadlo má prednosť motorové lietadlo má prednosť pred klzákom 41 / 49 Kategória: Predpisy 41. Pravidlá pre let za podmienok VFR sú: pravidlá upravujúce prevádzkovú dobu LŠZ v mesiacoch máj až september pravidlá letu pre let za viditeľnosti zeme pravidlá letu pre let podľa prístrojov 42 / 49 Kategória: Predpisy 42. Aká je minimálna výška pri prelietavaní nad husto osídlenými oblasťami veľkomiest, miest a osád alebo nad zhromaždiskom ľudí na voľnom priestranstve alebo nad územím s faunou citlivou na hluk ? min 1500 ft AGL, aby pilot mohol bezpečne pristáť, bez ohrozenia seba, osôb a majetku minimálne 1000 ft nad najvyššou prekážkou v okruhu 600 m od lietadla 500 ft nad terénom 43 / 49 Kategória: Predpisy 43. Pilot nesmie štartovať: ak by počas vzletu obmedzil alebo ohrozil iné LŠZ letiace v blízkosti miesta štartu ak je v blízkosti miesta štartu oblak typu cumulus mediocris ak má vzletová plocha sklon menší ako 25° 44 / 49 Kategória: Predpisy 44. Aká je minimálna výška pri prelietavaní mimo husto osídlenými oblasťami veľkomiest, miest a osád alebo nad zhromaždiskom ľudí na voľnom priestranstve alebo nad územím s faunou citlivou na hluk ? 500 ft nad terénom nad zemou alebo vodou alebo 500 ft nad najvyššou prekážkou v okruhu 150 m od lietadla min 500 ft AGL, aby pilot mohol bezpečne pristáť, bez ohrozenia seba, osôb a majetku minimálne 1500 ft nad najvyššou prekážkou v okruhu 1000 m od lietadla 45 / 49 Kategória: Predpisy 45. Pilot LŠZ, proti ktorému zakročuje inšpekčné či vojenské lietadlo, je povinný okamžite pristáť na vhodnej ploche okamžite pristáť poznať signály zakročujúceho lietadla a riadiť sa nimi 46 / 49 Kategória: Predpisy 46. Na pretínajúcej sa trati má prednosť: klzák pred vzducholoďou vzducholoď pred klzákom 47 / 49 Kategória: Predpisy 47. V priebehu letu je zakázané: rozptyľovať pozornosť jedlom telefonovať zhadzovať akékoľvek predmety 48 / 49 Kategória: Predpisy 48. Je možné lietať v priestore CTR ? áno, pokiaľ máme vysielačku a sme v spojení s vežou a dostali sme na let povolenie nie áno, ale iba do 1000 ft AGL 49 / 49 Kategória: Predpisy 49. Smie sa vletieť do mraku? áno, ale iba ak jeho výška nepresahuje 1/3 priemeru základne áno, ale iba s rádiovým spojením a záchranným padákom nie Your score is Priemerné skóre je 64% 0% Reštart testu Ukončiť testovanie Zdal sa Vám test vhodný? Ohodnoťte ho. Odoslať ohodnotenie Naspať na všetky testy