Test PREDPISY Predpisy – všetky otázky Test z leteckých predpisov 1 / 49 Kategória: Predpisy 1. Ak letia dvaja piloti pozdĺž svahu oproti sebe, musí uhnúť ten pilot, ktorý má : väčšiu rýchlosť svah vľavo svah vpravo 2 / 49 Kategória: Predpisy 2. Na pretínajúcej sa trati má prednosť: klzák pred vzducholoďou vzducholoď pred klzákom 3 / 49 Kategória: Predpisy 3. V bode križovania [bod 3] pri svahovom lietaní sa križujúci piloti: vyhýbajú vpravo otáčajú v smere od svahu vyhýbajú vľavo 4 / 49 Kategória: Predpisy 4. Pred vykonaním zatáčky je potrebné: pritiahnuť riadiacu hrazdu / riadičku skontrolovať predovšetkým terén pod sebou skontrolovať priestor, do ktorého sa chystám zatočiť 5 / 49 Kategória: Predpisy 5. Skratka CTR znamená: riadený okrsok letiska letové povolenie riadenie letiska 6 / 49 Kategória: Predpisy 6. Pravidlá pre let za podmienok IFR sú: pravidlá letu pre let podľa rádiomajákov pravidlá letu pre let podľa prístrojov pravidlá letu pre let podľa informácií 7 / 49 Kategória: Predpisy 7. Pri krížení dráhy dvoch klzákov má prednosť: pilot letiaci sprava pilot pomalšieho klzáku pilot letiaci zľava 8 / 49 Kategória: Predpisy 8. Skratka TMA znamená: koncová riadená oblasť priestoru triedy G koncová riadená oblasť letiska označenie konca vzletovej a pristávacej dráhy 9 / 49 Kategória: Predpisy 9. Ako sa vyhýba LŠZ s inou prevádzkou letiacou oproti ? rýchlejší dáva prednosť a vyhne sa doprava musím dať prednosť, padák/rogalo je obratnejšie ak lietadlá letia proti sebe, navzájom sa vyhýbajú zmenou kurzu doprava 10 / 49 Kategória: Predpisy 10. Podmienky pre vykonanie letu VFR v priestore triedy G sú: dohľadnosť 3 km letová dohľadnosť min. 5 km, mimo oblakov za viditeľnosti zeme alebo v mraku letová dohľadnosť min. 5 km, mimo oblakov a za viditeľnosti zeme 11 / 49 Kategória: Predpisy 11. Predletová prehliadka sa robí: pred každým štartom raz za mesiac raz ročne, vykonáva ju technik LŠZ 12 / 49 Kategória: Predpisy 12. Aký priestor označuje skratka TSA ? zakázaný vzdušný priestor nebezpečný vzdušný priestor prechodne vyčlenený vzdušný priestor 13 / 49 Kategória: Predpisy 13. Spôsobilosť LŠZ k letu vyhodnocuje počas predletovej prípravy: inštruktor ak je na vzletovej ploche technik príslušného druhu LŠZ pilot 14 / 49 Kategória: Predpisy 14. Je možné lietať v priestore CTR ? nie áno, ale iba do 1000 ft AGL áno, pokiaľ máme vysielačku a sme v spojení s vežou a dostali sme na let povolenie 15 / 49 Kategória: Predpisy 15. Aký priestor označuje skratka TRA ? prechodne rezervovaný vzdušný priestor prechodne vyčlenený vzdušný priestor zakázaný vzdušný priestor 16 / 49 Kategória: Predpisy 16. Pilot je povinný mať pri sebe základné dokumenty potrebné k lietaniu: len pri preletoch s miestom pristátia viac ako 10 km od miesta štartu pri každom lete len pri prelietavaní štátnych hraníc 17 / 49 Kategória: Predpisy 17. Pilot nesmie štartovať: ak by počas vzletu obmedzil alebo ohrozil iné LŠZ letiace v blízkosti miesta štartu ak má vzletová plocha sklon menší ako 25° ak je v blízkosti miesta štartu oblak typu cumulus mediocris 18 / 49 Kategória: Predpisy 18. Aký priestor označuje skratka FIR ? letová informačná oblasť horný vzdušný priestor dolný vzdušný priestor 19 / 49 Kategória: Predpisy 19. Aká je minimálna výška pri prelietavaní nad husto osídlenými oblasťami veľkomiest, miest a osád alebo nad zhromaždiskom ľudí na voľnom priestranstve alebo nad územím s faunou citlivou na hluk ? 500 ft nad terénom min 1500 ft AGL, aby pilot mohol bezpečne pristáť, bez ohrozenia seba, osôb a majetku minimálne 1000 ft nad najvyššou prekážkou v okruhu 600 m od lietadla 20 / 49 Kategória: Predpisy 20. Pravidlá pre let za podmienok VFR sú: pravidlá letu pre let podľa prístrojov pravidlá letu pre let za viditeľnosti zeme pravidlá upravujúce prevádzkovú dobu LŠZ v mesiacoch máj až september 21 / 49 Kategória: Predpisy 21. Pilot LŠZ je povinný najmä zhodnotiť a vziať do úvahy poveternostnú situáciu pred letom a počas letu, včas zisťovať nebezpečné poveternostné javy, pri vzniknutej zložitej situácii za letu sa správne a včas rozhodovať zhodnotiť a vziať na palubu iba posádku ktorá vie zhodnotiť poveternostnú situáciu pred letom a počas letu, včas zisťovať nebezpečné poveternostné podmienky, pri vzniknutej zložitej pilotáži sa za letu správne rozhodnúť bezpečne pristáť zhodnotiť a vziať do úvahy poveternostnú situáciu pred letom a včas zisťovať bezpečné poveternostné podmienky, pri vzniknutej zložitej situácii za letu bezodkladne pristáť 22 / 49 Kategória: Predpisy 22. LŠZ pri pristávaní má prednosť pred ostatnými činnosťami v tej dobe na zemi ak sa približujú dve, alebo viacej LŠZ k jednej pristávacej ploche, aby na nej pristáli, musí pilot rýchlejšie letiaceho LŠZ dať prednosť LŠZ letiacemu pomalšie ak sa približujú dve, alebo viacej LŠZ k jednej pristávacej ploche, aby na nej pristáli, musí pilot pomalšieho letiaceho LŠZ dať prednosť LŠZ letiacemu rýchlejšie ak sa približujú dve, alebo viacej LŠZ k jednej pristávacej ploche, aby na nej pristáli, musí pilot vyššie letiaceho LŠZ dať prednosť LŠZ letiacemu nižšie 23 / 49 Kategória: Predpisy 23. Aká je minimálna výška pri prelietavaní mimo husto osídlenými oblasťami veľkomiest, miest a osád alebo nad zhromaždiskom ľudí na voľnom priestranstve alebo nad územím s faunou citlivou na hluk ? 500 ft nad terénom nad zemou alebo vodou alebo 500 ft nad najvyššou prekážkou v okruhu 150 m od lietadla min 500 ft AGL, aby pilot mohol bezpečne pristáť, bez ohrozenia seba, osôb a majetku minimálne 1500 ft nad najvyššou prekážkou v okruhu 1000 m od lietadla 24 / 49 Kategória: Predpisy 24. Prednosť lietadiel za letu: za letu VFR majú všetky lietadlá rovnakú prednosť motorové lietadlá sa musia vyhnúť vetroňom ( klzákom), vzducholodiam, balónom klzáky sa vyhnú motorovým lietadlám, vzducholodiam a balónom 25 / 49 Kategória: Predpisy 25. Kde je možné štartovať s LŠZ? kdekoľvek, ak sme ochotní zaplatiť vzniknuté škody na letiskách, schválených plochách a miestach prevádzky len na plochách, ktorých veľkosť to umožňuje a so súhlasom majiteľa pozemku 26 / 49 Kategória: Predpisy 26. Prednosť lietadla v stave núdze: lietadlo letiace v stave núdze má prednosť pred ostatnou prevádzkou prednosť má nižšie letiace lietadlo v stave núdze má motorové lietadlo prednosť pred klzákom 27 / 49 Kategória: Predpisy 27. Prednosť pri pristátí: motorové lietadlo má prednosť pred klzákom pri pristávaní má vetroň (klzák) vždy prednosť pred motorovým lietadlom nižšie letiace lietadlo má prednosť 28 / 49 Kategória: Predpisy 28. Poriadok prevádzkovej plochy je: dokument, ktorý stanovuje základné vybavenie prevádzkovej plochy pre LŠZ a pravidlá pre prevádzku dokument, ktorý oprávňuje na základné využívanie prevádzkovej plochy pre LŠZ a ich vybavenie prístrojmi pre riadenie letovej prevádzky dokument, ktorý stanovuje základné charakteristické údaje prevádzkovej plochy, jej vybavenie a pravidlá pre prevádzku 29 / 49 Kategória: Predpisy 29. Pilot LŠZ je povinný: mať u seba platný preukaz letovej spôsobilosti LŠZ, platný preukaz pilota na zodpovedajúci druh LŠZ a doklad o uzatvorenom poistenia na škody spôsobené tretej osobe mať u seba platný preukaz LŠZ a platný preukaz pilota, zdravotné osvedčenie II triedy. Tieto doklady je povinný na vyžiadanie predložiť kontrolnému orgánu LAA SR, LÚ SR a orgánu polície mať u seba platnú identifikačnú kartu občana a platný preukaz pilota na zodpovedajúci druh LŠZ 30 / 49 Kategória: Predpisy 30. Ak v stúpavom prúde nižšie letiace LŠZ stúpa rýchlejšie ako LŠZ letiace nad ním: obe LŠZ musia opustiť stúpavý prúd nižšie letiace LŠZ musí zväčšiť polomer krúženia aby sa vyhol priblíženiu vyššie letiace LŠZ uvoľní priestor nižšie letiacemu, rýchlejšie stúpajúcemu LŠZ 31 / 49 Kategória: Predpisy 31. Prípustná vzdialenosť klzáku od svahu pri svahovaní je: 30 m 50 m stanovená podľa strmosti svahu 32 / 49 Kategória: Predpisy 32. Aký priestor označuje skratka LZR ? obmedzený vzdušný priestor zakázaný vzdušný priestor nebezpečný vzdušný priestor 33 / 49 Kategória: Predpisy 33. Aký priestor označuje skratka RMZ ? okrsok letiska zóna s povinným rádiovým vybavením nebezpečný vzdušný priestor 34 / 49 Kategória: Predpisy 34. Aký priestor označuje skratka ATZ ? obmedzený vzdušný priestor zakázaný vzdušný priestor okrsok letiska 35 / 49 Kategória: Predpisy 35. Povinná výbava na preletoch je: výškomer, kompas, mapa v mierke 1:100 000 až 1:500 000, alebo GPS záložný padák, rádiostanica, odpovedač s vysielaním polohy a výšky LŠZ záložný padák, rádiostanica alebo telefón 36 / 49 Kategória: Predpisy 36. V priebehu letu je zakázané: zhadzovať akékoľvek predmety telefonovať rozptyľovať pozornosť jedlom 37 / 49 Kategória: Predpisy 37. Je možné podletieť priestor TMA ? áno, s povolením riadiaceho na veži áno nie, TMA začína od zeme 38 / 49 Kategória: Predpisy 38. Minimálna dohľadnosť je 3 km ak sa viem počas letu orientovať VFR let sa môže vykonávať pri minimálnej dohľadnosti 5 km VFR let sa môže vykonávať pri minimálnej dohľadnosti 15 km 39 / 49 Kategória: Predpisy 39. Prelety LŠZ môžu byť vykonávané len: za podmienok stanovených všeobecnými prepismi o preletoch a iba za podmienok VFR za podmienok stanovených všeobecnými prepismi o riadení a využívaní vzdušného priestoru SR za podmienok VFR v čase od východu do západu slnka za podmienok stanovených všeobecnými prepismi o riadení a využívaní letového priestoru SR za podmienok IFR 40 / 49 Kategória: Predpisy 40. Prednosť lietadiel počas vlečenia: lietadlá vlečúce klzáky alebo transparenty nemajú prednosť, ak letia v malej výške motorové lietadlá sa musia vyhnúť lietadlám, ktoré majú vo vleku vetroň, transparent alebo niečo iné za letu VFR majú všetky lietadlá rovnakú prednosť 41 / 49 Kategória: Predpisy 41. Vzdušný priestor triedy G je výškovo obmedzený: od zeme do 8000 ft AMSL, cez víkendy a sviatky do 10000 ft AMSL od zeme do 8000 ft AMSL, v horizontálnych hraniciach TMA 4 Poprad 10000ft AMSL od zeme do 1000 ft AGL 42 / 49 Kategória: Predpisy 42. Smie sa vletieť do mraku? áno, ale iba ak jeho výška nepresahuje 1/3 priemeru základne nie áno, ale iba s rádiovým spojením a záchranným padákom 43 / 49 Kategória: Predpisy 43. Prednosť balónov počas letu: vetrone majú prednosť pred balónmi motorové lietadlá a vetrone (klzáky) sa musia vyhnúť balónom za letu VFR majú všetky lietadlá rovnakú prednosť 44 / 49 Kategória: Predpisy 44. Smer krúženia v termike sa volí: ľubovoľne, ak je už točiaci pilot dosť vysoko nado mnou podľa prvého pilota krúžiaceho v stúpavom prúde podľa najvyššie točiaceho pilota (ak ich je viac v stúpaní) 45 / 49 Kategória: Predpisy 45. Aký priestor označuje skratka LZP ? obmedzený vzdušný priestor nebezpečný vzdušný priestor zakázaný vzdušný priestor 46 / 49 Kategória: Predpisy 46. Lietať na LŠZ nad územím Slovenskej republiky je povolené pri letoch vo výškach väčších ako 150 m nad zemou len s použitím výškomeru pri letoch vo výškach väčších ako 150 m nad zemou len s použitím záložného padáku pri letoch vo výškach väčších ako 150 m nad zemou len s použitím leteckej rádiostanice 47 / 49 Kategória: Predpisy 47. Pilot LŠZ, proti ktorému zakročuje inšpekčné či vojenské lietadlo, je povinný okamžite pristáť poznať signály zakročujúceho lietadla a riadiť sa nimi okamžite pristáť na vhodnej ploche 48 / 49 Kategória: Predpisy 48. Aký priestor označuje skratka LZD ? nebezpečný vzdušný priestor obmedzený vzdušný priestor zakázaný vzdušný priestor 49 / 49 Kategória: Predpisy 49. Prednosť pri pristátí: prednosť má vyššie letiace lietadlo pri pristávaní má prednosť lietadlo približujúce sa v menšej výške, resp. v pokročilejšej fáze priblíženia motorové lietadlo má prednosť pred klzákom Your score is Priemerné skóre je 64% 0% Reštart testu Ukončiť testovanie Zdal sa Vám test vhodný? Ohodnoťte ho. Odoslať ohodnotenie Naspať na všetky testy