Test PREDPISY Predpisy – všetky otázky Test z leteckých predpisov 1 / 49 Kategória: Predpisy 1. Prípustná vzdialenosť klzáku od svahu pri svahovaní je: 30 m stanovená podľa strmosti svahu 50 m 2 / 49 Kategória: Predpisy 2. Poriadok prevádzkovej plochy je: dokument, ktorý oprávňuje na základné využívanie prevádzkovej plochy pre LŠZ a ich vybavenie prístrojmi pre riadenie letovej prevádzky dokument, ktorý stanovuje základné charakteristické údaje prevádzkovej plochy, jej vybavenie a pravidlá pre prevádzku dokument, ktorý stanovuje základné vybavenie prevádzkovej plochy pre LŠZ a pravidlá pre prevádzku 3 / 49 Kategória: Predpisy 3. Aký priestor označuje skratka ATZ ? obmedzený vzdušný priestor okrsok letiska zakázaný vzdušný priestor 4 / 49 Kategória: Predpisy 4. Minimálna dohľadnosť VFR let sa môže vykonávať pri minimálnej dohľadnosti 15 km je 3 km ak sa viem počas letu orientovať VFR let sa môže vykonávať pri minimálnej dohľadnosti 5 km 5 / 49 Kategória: Predpisy 5. Na pretínajúcej sa trati má prednosť: vzducholoď pred klzákom klzák pred vzducholoďou 6 / 49 Kategória: Predpisy 6. Predletová prehliadka sa robí: raz ročne, vykonáva ju technik LŠZ raz za mesiac pred každým štartom 7 / 49 Kategória: Predpisy 7. LŠZ pri pristávaní má prednosť pred ostatnými činnosťami v tej dobe na zemi ak sa približujú dve, alebo viacej LŠZ k jednej pristávacej ploche, aby na nej pristáli, musí pilot pomalšieho letiaceho LŠZ dať prednosť LŠZ letiacemu rýchlejšie ak sa približujú dve, alebo viacej LŠZ k jednej pristávacej ploche, aby na nej pristáli, musí pilot rýchlejšie letiaceho LŠZ dať prednosť LŠZ letiacemu pomalšie ak sa približujú dve, alebo viacej LŠZ k jednej pristávacej ploche, aby na nej pristáli, musí pilot vyššie letiaceho LŠZ dať prednosť LŠZ letiacemu nižšie 8 / 49 Kategória: Predpisy 8. Pravidlá pre let za podmienok VFR sú: pravidlá upravujúce prevádzkovú dobu LŠZ v mesiacoch máj až september pravidlá letu pre let podľa prístrojov pravidlá letu pre let za viditeľnosti zeme 9 / 49 Kategória: Predpisy 9. V bode križovania [bod 3] pri svahovom lietaní sa križujúci piloti: otáčajú v smere od svahu vyhýbajú vľavo vyhýbajú vpravo 10 / 49 Kategória: Predpisy 10. Skratka CTR znamená: riadený okrsok letiska letové povolenie riadenie letiska 11 / 49 Kategória: Predpisy 11. V priebehu letu je zakázané: telefonovať rozptyľovať pozornosť jedlom zhadzovať akékoľvek predmety 12 / 49 Kategória: Predpisy 12. Kde je možné štartovať s LŠZ? len na plochách, ktorých veľkosť to umožňuje a so súhlasom majiteľa pozemku na letiskách, schválených plochách a miestach prevádzky kdekoľvek, ak sme ochotní zaplatiť vzniknuté škody 13 / 49 Kategória: Predpisy 13. Pred vykonaním zatáčky je potrebné: skontrolovať priestor, do ktorého sa chystám zatočiť skontrolovať predovšetkým terén pod sebou pritiahnuť riadiacu hrazdu / riadičku 14 / 49 Kategória: Predpisy 14. Aká je minimálna výška pri prelietavaní nad husto osídlenými oblasťami veľkomiest, miest a osád alebo nad zhromaždiskom ľudí na voľnom priestranstve alebo nad územím s faunou citlivou na hluk ? minimálne 1000 ft nad najvyššou prekážkou v okruhu 600 m od lietadla 500 ft nad terénom min 1500 ft AGL, aby pilot mohol bezpečne pristáť, bez ohrozenia seba, osôb a majetku 15 / 49 Kategória: Predpisy 15. Pilot LŠZ je povinný najmä zhodnotiť a vziať do úvahy poveternostnú situáciu pred letom a včas zisťovať bezpečné poveternostné podmienky, pri vzniknutej zložitej situácii za letu bezodkladne pristáť zhodnotiť a vziať do úvahy poveternostnú situáciu pred letom a počas letu, včas zisťovať nebezpečné poveternostné javy, pri vzniknutej zložitej situácii za letu sa správne a včas rozhodovať zhodnotiť a vziať na palubu iba posádku ktorá vie zhodnotiť poveternostnú situáciu pred letom a počas letu, včas zisťovať nebezpečné poveternostné podmienky, pri vzniknutej zložitej pilotáži sa za letu správne rozhodnúť bezpečne pristáť 16 / 49 Kategória: Predpisy 16. Prednosť pri pristátí: motorové lietadlo má prednosť pred klzákom pri pristávaní má prednosť lietadlo približujúce sa v menšej výške, resp. v pokročilejšej fáze priblíženia prednosť má vyššie letiace lietadlo 17 / 49 Kategória: Predpisy 17. Lietať na LŠZ nad územím Slovenskej republiky je povolené pri letoch vo výškach väčších ako 150 m nad zemou len s použitím leteckej rádiostanice pri letoch vo výškach väčších ako 150 m nad zemou len s použitím záložného padáku pri letoch vo výškach väčších ako 150 m nad zemou len s použitím výškomeru 18 / 49 Kategória: Predpisy 18. Prednosť lietadla v stave núdze: prednosť má nižšie letiace lietadlo lietadlo letiace v stave núdze má prednosť pred ostatnou prevádzkou v stave núdze má motorové lietadlo prednosť pred klzákom 19 / 49 Kategória: Predpisy 19. Aká je minimálna výška pri prelietavaní mimo husto osídlenými oblasťami veľkomiest, miest a osád alebo nad zhromaždiskom ľudí na voľnom priestranstve alebo nad územím s faunou citlivou na hluk ? 500 ft nad terénom nad zemou alebo vodou alebo 500 ft nad najvyššou prekážkou v okruhu 150 m od lietadla minimálne 1500 ft nad najvyššou prekážkou v okruhu 1000 m od lietadla min 500 ft AGL, aby pilot mohol bezpečne pristáť, bez ohrozenia seba, osôb a majetku 20 / 49 Kategória: Predpisy 20. Smer krúženia v termike sa volí: podľa najvyššie točiaceho pilota (ak ich je viac v stúpaní) podľa prvého pilota krúžiaceho v stúpavom prúde ľubovoľne, ak je už točiaci pilot dosť vysoko nado mnou 21 / 49 Kategória: Predpisy 21. Pri krížení dráhy dvoch klzákov má prednosť: pilot letiaci sprava pilot letiaci zľava pilot pomalšieho klzáku 22 / 49 Kategória: Predpisy 22. Aký priestor označuje skratka LZD ? obmedzený vzdušný priestor zakázaný vzdušný priestor nebezpečný vzdušný priestor 23 / 49 Kategória: Predpisy 23. Povinná výbava na preletoch je: záložný padák, rádiostanica alebo telefón záložný padák, rádiostanica, odpovedač s vysielaním polohy a výšky LŠZ výškomer, kompas, mapa v mierke 1:100 000 až 1:500 000, alebo GPS 24 / 49 Kategória: Predpisy 24. Prednosť lietadiel za letu: motorové lietadlá sa musia vyhnúť vetroňom ( klzákom), vzducholodiam, balónom za letu VFR majú všetky lietadlá rovnakú prednosť klzáky sa vyhnú motorovým lietadlám, vzducholodiam a balónom 25 / 49 Kategória: Predpisy 25. Pilot nesmie štartovať: ak má vzletová plocha sklon menší ako 25° ak by počas vzletu obmedzil alebo ohrozil iné LŠZ letiace v blízkosti miesta štartu ak je v blízkosti miesta štartu oblak typu cumulus mediocris 26 / 49 Kategória: Predpisy 26. Aký priestor označuje skratka TSA ? zakázaný vzdušný priestor prechodne vyčlenený vzdušný priestor nebezpečný vzdušný priestor 27 / 49 Kategória: Predpisy 27. Aký priestor označuje skratka TRA ? prechodne rezervovaný vzdušný priestor prechodne vyčlenený vzdušný priestor zakázaný vzdušný priestor 28 / 49 Kategória: Predpisy 28. Aký priestor označuje skratka RMZ ? nebezpečný vzdušný priestor zóna s povinným rádiovým vybavením okrsok letiska 29 / 49 Kategória: Predpisy 29. Pravidlá pre let za podmienok IFR sú: pravidlá letu pre let podľa prístrojov pravidlá letu pre let podľa rádiomajákov pravidlá letu pre let podľa informácií 30 / 49 Kategória: Predpisy 30. Pilot je povinný mať pri sebe základné dokumenty potrebné k lietaniu: pri každom lete len pri preletoch s miestom pristátia viac ako 10 km od miesta štartu len pri prelietavaní štátnych hraníc 31 / 49 Kategória: Predpisy 31. Aký priestor označuje skratka LZR ? nebezpečný vzdušný priestor obmedzený vzdušný priestor zakázaný vzdušný priestor 32 / 49 Kategória: Predpisy 32. Je možné lietať v priestore CTR ? áno, ale iba do 1000 ft AGL nie áno, pokiaľ máme vysielačku a sme v spojení s vežou a dostali sme na let povolenie 33 / 49 Kategória: Predpisy 33. Prelety LŠZ môžu byť vykonávané len: za podmienok stanovených všeobecnými prepismi o riadení a využívaní vzdušného priestoru SR za podmienok VFR v čase od východu do západu slnka za podmienok stanovených všeobecnými prepismi o preletoch a iba za podmienok VFR za podmienok stanovených všeobecnými prepismi o riadení a využívaní letového priestoru SR za podmienok IFR 34 / 49 Kategória: Predpisy 34. Podmienky pre vykonanie letu VFR v priestore triedy G sú: letová dohľadnosť min. 5 km, mimo oblakov za viditeľnosti zeme alebo v mraku dohľadnosť 3 km letová dohľadnosť min. 5 km, mimo oblakov a za viditeľnosti zeme 35 / 49 Kategória: Predpisy 35. Vzdušný priestor triedy G je výškovo obmedzený: od zeme do 1000 ft AGL od zeme do 8000 ft AMSL, v horizontálnych hraniciach TMA 4 Poprad 10000ft AMSL od zeme do 8000 ft AMSL, cez víkendy a sviatky do 10000 ft AMSL 36 / 49 Kategória: Predpisy 36. Prednosť pri pristátí: motorové lietadlo má prednosť pred klzákom pri pristávaní má vetroň (klzák) vždy prednosť pred motorovým lietadlom nižšie letiace lietadlo má prednosť 37 / 49 Kategória: Predpisy 37. Spôsobilosť LŠZ k letu vyhodnocuje počas predletovej prípravy: pilot inštruktor ak je na vzletovej ploche technik príslušného druhu LŠZ 38 / 49 Kategória: Predpisy 38. Pilot LŠZ, proti ktorému zakročuje inšpekčné či vojenské lietadlo, je povinný okamžite pristáť na vhodnej ploche poznať signály zakročujúceho lietadla a riadiť sa nimi okamžite pristáť 39 / 49 Kategória: Predpisy 39. Skratka TMA znamená: koncová riadená oblasť letiska označenie konca vzletovej a pristávacej dráhy koncová riadená oblasť priestoru triedy G 40 / 49 Kategória: Predpisy 40. Aký priestor označuje skratka FIR ? dolný vzdušný priestor horný vzdušný priestor letová informačná oblasť 41 / 49 Kategória: Predpisy 41. Ako sa vyhýba LŠZ s inou prevádzkou letiacou oproti ? musím dať prednosť, padák/rogalo je obratnejšie rýchlejší dáva prednosť a vyhne sa doprava ak lietadlá letia proti sebe, navzájom sa vyhýbajú zmenou kurzu doprava 42 / 49 Kategória: Predpisy 42. Pilot LŠZ je povinný: mať u seba platný preukaz LŠZ a platný preukaz pilota, zdravotné osvedčenie II triedy. Tieto doklady je povinný na vyžiadanie predložiť kontrolnému orgánu LAA SR, LÚ SR a orgánu polície mať u seba platnú identifikačnú kartu občana a platný preukaz pilota na zodpovedajúci druh LŠZ mať u seba platný preukaz letovej spôsobilosti LŠZ, platný preukaz pilota na zodpovedajúci druh LŠZ a doklad o uzatvorenom poistenia na škody spôsobené tretej osobe 43 / 49 Kategória: Predpisy 43. Prednosť balónov počas letu: motorové lietadlá a vetrone (klzáky) sa musia vyhnúť balónom vetrone majú prednosť pred balónmi za letu VFR majú všetky lietadlá rovnakú prednosť 44 / 49 Kategória: Predpisy 44. Aký priestor označuje skratka LZP ? nebezpečný vzdušný priestor obmedzený vzdušný priestor zakázaný vzdušný priestor 45 / 49 Kategória: Predpisy 45. Ak letia dvaja piloti pozdĺž svahu oproti sebe, musí uhnúť ten pilot, ktorý má : svah vpravo svah vľavo väčšiu rýchlosť 46 / 49 Kategória: Predpisy 46. Je možné podletieť priestor TMA ? áno áno, s povolením riadiaceho na veži nie, TMA začína od zeme 47 / 49 Kategória: Predpisy 47. Prednosť lietadiel počas vlečenia: za letu VFR majú všetky lietadlá rovnakú prednosť lietadlá vlečúce klzáky alebo transparenty nemajú prednosť, ak letia v malej výške motorové lietadlá sa musia vyhnúť lietadlám, ktoré majú vo vleku vetroň, transparent alebo niečo iné 48 / 49 Kategória: Predpisy 48. Smie sa vletieť do mraku? áno, ale iba ak jeho výška nepresahuje 1/3 priemeru základne áno, ale iba s rádiovým spojením a záchranným padákom nie 49 / 49 Kategória: Predpisy 49. Ak v stúpavom prúde nižšie letiace LŠZ stúpa rýchlejšie ako LŠZ letiace nad ním: vyššie letiace LŠZ uvoľní priestor nižšie letiacemu, rýchlejšie stúpajúcemu LŠZ obe LŠZ musia opustiť stúpavý prúd nižšie letiace LŠZ musí zväčšiť polomer krúženia aby sa vyhol priblíženiu Your score is Priemerné skóre je 65% 0% Reštart testu Ukončiť testovanie Zdal sa Vám test vhodný? Ohodnoťte ho. Odoslať ohodnotenie Naspať na všetky testy