Test PREDPISY Predpisy – všetky otázky Test z leteckých predpisov 1 / 49 Kategória: Predpisy 1. Predletová prehliadka sa robí: pred každým štartom raz ročne, vykonáva ju technik LŠZ raz za mesiac 2 / 49 Kategória: Predpisy 2. Aký priestor označuje skratka LZD ? nebezpečný vzdušný priestor zakázaný vzdušný priestor obmedzený vzdušný priestor 3 / 49 Kategória: Predpisy 3. Aký priestor označuje skratka ATZ ? zakázaný vzdušný priestor okrsok letiska obmedzený vzdušný priestor 4 / 49 Kategória: Predpisy 4. Prednosť lietadla v stave núdze: v stave núdze má motorové lietadlo prednosť pred klzákom lietadlo letiace v stave núdze má prednosť pred ostatnou prevádzkou prednosť má nižšie letiace lietadlo 5 / 49 Kategória: Predpisy 5. Aká je minimálna výška pri prelietavaní nad husto osídlenými oblasťami veľkomiest, miest a osád alebo nad zhromaždiskom ľudí na voľnom priestranstve alebo nad územím s faunou citlivou na hluk ? min 1500 ft AGL, aby pilot mohol bezpečne pristáť, bez ohrozenia seba, osôb a majetku 500 ft nad terénom minimálne 1000 ft nad najvyššou prekážkou v okruhu 600 m od lietadla 6 / 49 Kategória: Predpisy 6. Ak letia dvaja piloti pozdĺž svahu oproti sebe, musí uhnúť ten pilot, ktorý má : svah vľavo väčšiu rýchlosť svah vpravo 7 / 49 Kategória: Predpisy 7. Vzdušný priestor triedy G je výškovo obmedzený: od zeme do 1000 ft AGL od zeme do 8000 ft AMSL, cez víkendy a sviatky do 10000 ft AMSL od zeme do 8000 ft AMSL, v horizontálnych hraniciach TMA 4 Poprad 10000ft AMSL 8 / 49 Kategória: Predpisy 8. Prelety LŠZ môžu byť vykonávané len: za podmienok stanovených všeobecnými prepismi o preletoch a iba za podmienok VFR za podmienok stanovených všeobecnými prepismi o riadení a využívaní vzdušného priestoru SR za podmienok VFR v čase od východu do západu slnka za podmienok stanovených všeobecnými prepismi o riadení a využívaní letového priestoru SR za podmienok IFR 9 / 49 Kategória: Predpisy 9. Prípustná vzdialenosť klzáku od svahu pri svahovaní je: 50 m 30 m stanovená podľa strmosti svahu 10 / 49 Kategória: Predpisy 10. Poriadok prevádzkovej plochy je: dokument, ktorý stanovuje základné charakteristické údaje prevádzkovej plochy, jej vybavenie a pravidlá pre prevádzku dokument, ktorý oprávňuje na základné využívanie prevádzkovej plochy pre LŠZ a ich vybavenie prístrojmi pre riadenie letovej prevádzky dokument, ktorý stanovuje základné vybavenie prevádzkovej plochy pre LŠZ a pravidlá pre prevádzku 11 / 49 Kategória: Predpisy 11. Prednosť lietadiel počas vlečenia: motorové lietadlá sa musia vyhnúť lietadlám, ktoré majú vo vleku vetroň, transparent alebo niečo iné za letu VFR majú všetky lietadlá rovnakú prednosť lietadlá vlečúce klzáky alebo transparenty nemajú prednosť, ak letia v malej výške 12 / 49 Kategória: Predpisy 12. Pilot LŠZ, proti ktorému zakročuje inšpekčné či vojenské lietadlo, je povinný poznať signály zakročujúceho lietadla a riadiť sa nimi okamžite pristáť okamžite pristáť na vhodnej ploche 13 / 49 Kategória: Predpisy 13. Aký priestor označuje skratka FIR ? horný vzdušný priestor dolný vzdušný priestor letová informačná oblasť 14 / 49 Kategória: Predpisy 14. Je možné lietať v priestore CTR ? áno, ale iba do 1000 ft AGL nie áno, pokiaľ máme vysielačku a sme v spojení s vežou a dostali sme na let povolenie 15 / 49 Kategória: Predpisy 15. Pravidlá pre let za podmienok IFR sú: pravidlá letu pre let podľa informácií pravidlá letu pre let podľa rádiomajákov pravidlá letu pre let podľa prístrojov 16 / 49 Kategória: Predpisy 16. Povinná výbava na preletoch je: záložný padák, rádiostanica, odpovedač s vysielaním polohy a výšky LŠZ výškomer, kompas, mapa v mierke 1:100 000 až 1:500 000, alebo GPS záložný padák, rádiostanica alebo telefón 17 / 49 Kategória: Predpisy 17. Prednosť pri pristátí: nižšie letiace lietadlo má prednosť pri pristávaní má vetroň (klzák) vždy prednosť pred motorovým lietadlom motorové lietadlo má prednosť pred klzákom 18 / 49 Kategória: Predpisy 18. Minimálna dohľadnosť VFR let sa môže vykonávať pri minimálnej dohľadnosti 5 km je 3 km ak sa viem počas letu orientovať VFR let sa môže vykonávať pri minimálnej dohľadnosti 15 km 19 / 49 Kategória: Predpisy 19. Podmienky pre vykonanie letu VFR v priestore triedy G sú: dohľadnosť 3 km letová dohľadnosť min. 5 km, mimo oblakov za viditeľnosti zeme alebo v mraku letová dohľadnosť min. 5 km, mimo oblakov a za viditeľnosti zeme 20 / 49 Kategória: Predpisy 20. Aký priestor označuje skratka LZR ? nebezpečný vzdušný priestor obmedzený vzdušný priestor zakázaný vzdušný priestor 21 / 49 Kategória: Predpisy 21. Ak v stúpavom prúde nižšie letiace LŠZ stúpa rýchlejšie ako LŠZ letiace nad ním: vyššie letiace LŠZ uvoľní priestor nižšie letiacemu, rýchlejšie stúpajúcemu LŠZ nižšie letiace LŠZ musí zväčšiť polomer krúženia aby sa vyhol priblíženiu obe LŠZ musia opustiť stúpavý prúd 22 / 49 Kategória: Predpisy 22. Aký priestor označuje skratka LZP ? nebezpečný vzdušný priestor obmedzený vzdušný priestor zakázaný vzdušný priestor 23 / 49 Kategória: Predpisy 23. Prednosť lietadiel za letu: motorové lietadlá sa musia vyhnúť vetroňom ( klzákom), vzducholodiam, balónom klzáky sa vyhnú motorovým lietadlám, vzducholodiam a balónom za letu VFR majú všetky lietadlá rovnakú prednosť 24 / 49 Kategória: Predpisy 24. Prednosť pri pristátí: motorové lietadlo má prednosť pred klzákom pri pristávaní má prednosť lietadlo približujúce sa v menšej výške, resp. v pokročilejšej fáze priblíženia prednosť má vyššie letiace lietadlo 25 / 49 Kategória: Predpisy 25. Pravidlá pre let za podmienok VFR sú: pravidlá upravujúce prevádzkovú dobu LŠZ v mesiacoch máj až september pravidlá letu pre let podľa prístrojov pravidlá letu pre let za viditeľnosti zeme 26 / 49 Kategória: Predpisy 26. Aký priestor označuje skratka RMZ ? zóna s povinným rádiovým vybavením nebezpečný vzdušný priestor okrsok letiska 27 / 49 Kategória: Predpisy 27. Spôsobilosť LŠZ k letu vyhodnocuje počas predletovej prípravy: pilot inštruktor ak je na vzletovej ploche technik príslušného druhu LŠZ 28 / 49 Kategória: Predpisy 28. V priebehu letu je zakázané: rozptyľovať pozornosť jedlom zhadzovať akékoľvek predmety telefonovať 29 / 49 Kategória: Predpisy 29. Skratka TMA znamená: označenie konca vzletovej a pristávacej dráhy koncová riadená oblasť letiska koncová riadená oblasť priestoru triedy G 30 / 49 Kategória: Predpisy 30. Skratka CTR znamená: letové povolenie riadený okrsok letiska riadenie letiska 31 / 49 Kategória: Predpisy 31. Pri krížení dráhy dvoch klzákov má prednosť: pilot letiaci zľava pilot pomalšieho klzáku pilot letiaci sprava 32 / 49 Kategória: Predpisy 32. Smie sa vletieť do mraku? áno, ale iba ak jeho výška nepresahuje 1/3 priemeru základne nie áno, ale iba s rádiovým spojením a záchranným padákom 33 / 49 Kategória: Predpisy 33. LŠZ pri pristávaní má prednosť pred ostatnými činnosťami v tej dobe na zemi ak sa približujú dve, alebo viacej LŠZ k jednej pristávacej ploche, aby na nej pristáli, musí pilot rýchlejšie letiaceho LŠZ dať prednosť LŠZ letiacemu pomalšie ak sa približujú dve, alebo viacej LŠZ k jednej pristávacej ploche, aby na nej pristáli, musí pilot pomalšieho letiaceho LŠZ dať prednosť LŠZ letiacemu rýchlejšie ak sa približujú dve, alebo viacej LŠZ k jednej pristávacej ploche, aby na nej pristáli, musí pilot vyššie letiaceho LŠZ dať prednosť LŠZ letiacemu nižšie 34 / 49 Kategória: Predpisy 34. Prednosť balónov počas letu: za letu VFR majú všetky lietadlá rovnakú prednosť vetrone majú prednosť pred balónmi motorové lietadlá a vetrone (klzáky) sa musia vyhnúť balónom 35 / 49 Kategória: Predpisy 35. Na pretínajúcej sa trati má prednosť: vzducholoď pred klzákom klzák pred vzducholoďou 36 / 49 Kategória: Predpisy 36. Aký priestor označuje skratka TRA ? prechodne vyčlenený vzdušný priestor zakázaný vzdušný priestor prechodne rezervovaný vzdušný priestor 37 / 49 Kategória: Predpisy 37. Pilot nesmie štartovať: ak má vzletová plocha sklon menší ako 25° ak by počas vzletu obmedzil alebo ohrozil iné LŠZ letiace v blízkosti miesta štartu ak je v blízkosti miesta štartu oblak typu cumulus mediocris 38 / 49 Kategória: Predpisy 38. Kde je možné štartovať s LŠZ? kdekoľvek, ak sme ochotní zaplatiť vzniknuté škody na letiskách, schválených plochách a miestach prevádzky len na plochách, ktorých veľkosť to umožňuje a so súhlasom majiteľa pozemku 39 / 49 Kategória: Predpisy 39. Ako sa vyhýba LŠZ s inou prevádzkou letiacou oproti ? musím dať prednosť, padák/rogalo je obratnejšie rýchlejší dáva prednosť a vyhne sa doprava ak lietadlá letia proti sebe, navzájom sa vyhýbajú zmenou kurzu doprava 40 / 49 Kategória: Predpisy 40. Pilot je povinný mať pri sebe základné dokumenty potrebné k lietaniu: pri každom lete len pri prelietavaní štátnych hraníc len pri preletoch s miestom pristátia viac ako 10 km od miesta štartu 41 / 49 Kategória: Predpisy 41. Pilot LŠZ je povinný: mať u seba platný preukaz LŠZ a platný preukaz pilota, zdravotné osvedčenie II triedy. Tieto doklady je povinný na vyžiadanie predložiť kontrolnému orgánu LAA SR, LÚ SR a orgánu polície mať u seba platný preukaz letovej spôsobilosti LŠZ, platný preukaz pilota na zodpovedajúci druh LŠZ a doklad o uzatvorenom poistenia na škody spôsobené tretej osobe mať u seba platnú identifikačnú kartu občana a platný preukaz pilota na zodpovedajúci druh LŠZ 42 / 49 Kategória: Predpisy 42. Pilot LŠZ je povinný najmä zhodnotiť a vziať do úvahy poveternostnú situáciu pred letom a počas letu, včas zisťovať nebezpečné poveternostné javy, pri vzniknutej zložitej situácii za letu sa správne a včas rozhodovať zhodnotiť a vziať do úvahy poveternostnú situáciu pred letom a včas zisťovať bezpečné poveternostné podmienky, pri vzniknutej zložitej situácii za letu bezodkladne pristáť zhodnotiť a vziať na palubu iba posádku ktorá vie zhodnotiť poveternostnú situáciu pred letom a počas letu, včas zisťovať nebezpečné poveternostné podmienky, pri vzniknutej zložitej pilotáži sa za letu správne rozhodnúť bezpečne pristáť 43 / 49 Kategória: Predpisy 43. Pred vykonaním zatáčky je potrebné: skontrolovať priestor, do ktorého sa chystám zatočiť pritiahnuť riadiacu hrazdu / riadičku skontrolovať predovšetkým terén pod sebou 44 / 49 Kategória: Predpisy 44. Lietať na LŠZ nad územím Slovenskej republiky je povolené pri letoch vo výškach väčších ako 150 m nad zemou len s použitím výškomeru pri letoch vo výškach väčších ako 150 m nad zemou len s použitím leteckej rádiostanice pri letoch vo výškach väčších ako 150 m nad zemou len s použitím záložného padáku 45 / 49 Kategória: Predpisy 45. V bode križovania [bod 3] pri svahovom lietaní sa križujúci piloti: vyhýbajú vpravo otáčajú v smere od svahu vyhýbajú vľavo 46 / 49 Kategória: Predpisy 46. Smer krúženia v termike sa volí: podľa prvého pilota krúžiaceho v stúpavom prúde podľa najvyššie točiaceho pilota (ak ich je viac v stúpaní) ľubovoľne, ak je už točiaci pilot dosť vysoko nado mnou 47 / 49 Kategória: Predpisy 47. Aká je minimálna výška pri prelietavaní mimo husto osídlenými oblasťami veľkomiest, miest a osád alebo nad zhromaždiskom ľudí na voľnom priestranstve alebo nad územím s faunou citlivou na hluk ? 500 ft nad terénom nad zemou alebo vodou alebo 500 ft nad najvyššou prekážkou v okruhu 150 m od lietadla min 500 ft AGL, aby pilot mohol bezpečne pristáť, bez ohrozenia seba, osôb a majetku minimálne 1500 ft nad najvyššou prekážkou v okruhu 1000 m od lietadla 48 / 49 Kategória: Predpisy 48. Aký priestor označuje skratka TSA ? prechodne vyčlenený vzdušný priestor zakázaný vzdušný priestor nebezpečný vzdušný priestor 49 / 49 Kategória: Predpisy 49. Je možné podletieť priestor TMA ? áno, s povolením riadiaceho na veži áno nie, TMA začína od zeme Your score is Priemerné skóre je 65% 0% Reštart testu Ukončiť testovanie Zdal sa Vám test vhodný? Ohodnoťte ho. Odoslať ohodnotenie Naspať na všetky testy